جديدة المنزلة
 
الرئيسيةس .و .جبحـثالتسجيلالأعضاءالمجموعاتدخول

شاطر | 
 

 نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
محمد عزت هلال
Admin
avatar

عدد الرسائل : 1450
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 10/11/2007

مُساهمةموضوع: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   السبت 10 نوفمبر 2007, 5:26 pm



طبعا بعد ما تم البدء فى سفلتة طريق الجبانة أكيد هيكون هناك عواقب كتيرة

فمثلا الطريق ده المبتدىء من منزل أ / محمد فاضل وحتى جبانة المسلمين أكيد سعر الأرض والمنازل التى تقع على هذا ربما يزيد

هل تتوقع انه هيكون فيه زيادة فى السعر وهل لو فيه زيادة هل هتكون عالية

الموضوع مفتوح للجميع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com
مسعد عبد الله
جديداوى نشيط
avatar

عدد الرسائل : 46
تاريخ التسجيل : 11/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الإثنين 12 نوفمبر 2007, 9:27 am

ان كل الأراضى المحيطة بهذا الاسفلت سيرتفع ثمنها مما يؤدى الى المنفعة لبعض أناس معينين هذا بوجه الخصوصية أما المنفعة العامة فتقع عامة على البلدة ككل من الراحة النفسية والجسمانية فى الذهاب والإياب من والى جبانة المسلمين ولكن هذا الاسفلت على حسب ما رأينا فى القرى الآخرى يتم العبث به من تكسير للأسفلت نتيجة المياه والصرف الصحى وكان من الممكن أن تستفيد هذه البلدة من هذه الأموال فى خدمات أكثر من ذلك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
goodman
جديداوى


عدد الرسائل : 14
تاريخ التسجيل : 12/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الإثنين 12 نوفمبر 2007, 4:22 pm

اتفق معاك يا أ / مسعد فى كل ما قلته لكن اختلف معاك فى نقطة ان الفلوس ضاعت على الفاضى


لأ الفلوس اتطحت فى المكان السليم فالاسفلت مهما كان بينضف الشوارع وبيسهل الحركة أما حتة العبث به دى سيبها للظروف وحتى لو فيه عبث الضرر بيتحقق بنسبة 30 % بس اقصى حاجة


أما بالنسبة للسؤال الأصلى هل سعر الأرض والمبانى الواقعة عليه هترتفع ولا لأ ؟

أقول ان السعر هيرتفع بطريقة كبيرة وهيصل سعر الارض فى بعض البيوت لـ 1000 و 1100 جنيه وبكره أفكركم ان شاء الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
عمرو عبد الغنى
جديداوى نشيط


عدد الرسائل : 37
تاريخ التسجيل : 11/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الخميس 15 نوفمبر 2007, 1:15 pm

واللة يجماعة الاسفلت كلة مميزات لكنى اوافق الاستاذ مسعد فى نقطة العبث وهنا ياتى دور النصح والمحافظة علية

لكن من ناحية ارتفاع سعر الاراضىفسوف يكون ارتفاع طفيف خاصة مع الزيادة الحالية نتيجة للارتفاع الكلى للاسعارفى مصر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
هشام الامير
جديداوى


عدد الرسائل : 3
تاريخ التسجيل : 16/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الجمعة 16 نوفمبر 2007, 9:59 am

ان راى الاستاذ مسعد مهم جدا ولكن كان من الاهم ان يشير الى اهمية الحفاظ علية اكثر من توبيخة فمع احترامى الشديد لاستاذى الاستاذ مسعد كان من الاهم يشير فقط فى بداية الامر الى اهمية هذا المشروع ودورة فى ما بعد بالنسبة الى ان اكثر شباب البلد بيتعامل بالموتوسيكلات ونظرة اصحاب السيارات الى ان هذة البلدة كويسة ونضيفة نوعا ما فاحنا كشباب البلد عاوزين نطور البلد فنرجو من اصحاب الحرف التى تعمل فى مجال الارض مثل المجارى ومياة الشرب المحافظة علية نظيفا واضيف ان من الامور التى يصعب السيطرة عليها موضوع المواشى التى تمشى فى اتجاة المقابر ذهابا وايابا عدم استطاعتها للمحافظة علية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
زائر
زائر



مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   السبت 17 نوفمبر 2007, 3:07 am



عدل سابقا من قبل محمد زهيرى في الخميس 24 أبريل 2008, 8:48 am عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
شعبان منصور
جديداوى
avatar

عدد الرسائل : 28
العمر : 52
تاريخ التسجيل : 12/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الإثنين 19 نوفمبر 2007, 10:12 am

]ياجماعة كل البلاد تتمنى ان يكون عندها طريق زى طريق جبانة المسلمين بجديدة المنزلة وان شاءالله بعد الاسفلت هيكون طريق جميل جدا بغض النظر عن ارتفاع سعر الارض اوعدم ارتفاعها الموضوع موضوع نظافة القرية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد عزت هلال
Admin
avatar

عدد الرسائل : 1450
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 10/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الإثنين 19 نوفمبر 2007, 10:57 am

يا أستاذ شعبان احنا كلنا نتمنى ان البلد تبقى كلها اسفلت لكن احنا بتحاور فى شوية توقعات عن ما بعد الاسفلت

فاحنا مش كارهين ولا حاجة بالعكس ده مصلحة للبلد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com
محمد حبيب يوسف
جديداوى نشيط
avatar

عدد الرسائل : 64
تاريخ التسجيل : 20/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الخميس 22 نوفمبر 2007, 11:51 pm

منذ فترة كبيره لم ينفذ اى مشروع فى البلد نرجوا من رجال المحليات ان يتحركوا شويه حتى تعود جديدة المنزله الى سابق عهدها ..وااه يلرحم ايام زمان لما كان فى حاجه فى البلد تلاقى الف واحد واقف .. ويرحم ايام الحاج ابراهيم عماشه رجل الانجازات الاول وعملاق الخدمات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد شعب
زائر



مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الجمعة 23 نوفمبر 2007, 12:02 am

انا اعرف ان الاسفلت هيتعمل من اسبوع ولا اليوم عند الحكومه بسنه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
جديداوى
جديداوى متألق
avatar

عدد الرسائل : 139
تاريخ التسجيل : 25/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الأحد 25 نوفمبر 2007, 2:54 pm

هناك نقطة لم يتم الانتباه اليها

أن وجود الأسفلت فى طريق كهذا من الراجح أن يتم دخول الأرض الزراعية الواقعة عليه داخل كردون المبانى ابتداءا من أرض أولاد أبو جمعه وحتى المقابر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محب الجديدة
جديداوى


عدد الرسائل : 10
تاريخ التسجيل : 10/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الإثنين 10 ديسمبر 2007, 2:25 am

طبعا أكيد الاسعار العقارية هتزيد مفيش فيها كلام انما دخول الأراضى الزراعية كردون المبانى مثلما يقول الأستاذ جديداوى فأنا لا أعتقد ذلك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
abotreka
جديداوى متألق


عدد الرسائل : 141
العمر : 41
تاريخ التسجيل : 14/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الثلاثاء 11 مارس 2008, 5:45 pm

ماحدش سأل ليه الطريق اترصف دلوقتى بالذات
بلد منافع بقالهم اكتر من سنتين بيقولوا طريق الجبانه هايترصف اشمعنى اترصف دلوقتى اقول انا سعر الارض اللى الساده المساهمين ورجال الاعمال الجدد اشتروها سعرها مضروب وعلشان يتصلح السعر رموا فى الاول خلطه بيضاء من فتره وماعملتش المطلوب قاموا جاريين فى رصفها وامرهم لله واهى دعايه برضو
ومع احترامى ليك ياعم مسعد ولكلامك لازم نتكلم شويه عن الاغراض اللى وراء البدء فى الرصف دلوقتى بالذات واكيد انت عارف بس تايهه عنك او مش عايز تفتح المواضيع
وبيقولوا من امتى عايزين يرصفوا الشارع اللى رايح الوحده الصحيه ايه اللى مأخره مع ان الحى ابقى من الميت تعرف ليه لان لو فيه ارض هايشتروها عن قريب هايترصف ان شاء الله صح كلامى ياأستااااااذ
وادعوا كلكوا يارب ابوا النايب يشترى باقى البلد هاتبقى كلها اسفلت
وفين الفلوس اللى كانت بتيجى البلد كل سنه (الخطه العاجله) ونتكلم شويه عن تكملة تغطية البحر من عند خزان المنزلة لغاية كوبرى خليل هدهد وعلى حساب مين تعرف ياعم مسعد ان التغطيه كانت 300 متر فقط من الخزان يعنى ممكن تصل لغاية ارض الفار يعنى قبل بيت النايب اللى محسوب علينا اونطه اللى من يوم ماحط رجله فى المجلس والبلد بقت محلك سر وكفايه كده لانى مخنوق من الاسفلت




عايزين نغير الصورة دى



عجبتني كلمة من كلام الورق

النور شرق من بين حروفها و برق

حبيت أشيلها ف قلبي .. قالت حرام

ده أنا كل قلب دخلت فيه اتحرق

عجبي !!!

وياأرجع نجم ياإما أعتزل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
زائر
زائر



مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الأربعاء 12 مارس 2008, 1:29 am

اعتقد ان اخر مداخله في محلها ، كمان مش عاوز نرمي كل حاجه فاشله في البلد علي شماعه النايب
مجرد سؤال : إيه الفرق بين النايب والنايم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد عزت هلال
Admin
avatar

عدد الرسائل : 1450
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 10/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الخميس 13 مارس 2008, 12:16 am

مع احترامى للاستاذ وليد والاستاذ خالد

ما دليلك يا أستاذ وليد على كل ما قلته أنا أريد دليل مقنع وواحد فى كل ما قلته بخصوص ان الأسفلت كان مصلحة شخصية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com
abotreka
جديداوى متألق


عدد الرسائل : 141
العمر : 41
تاريخ التسجيل : 14/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الخميس 13 مارس 2008, 3:18 am

اقولك يامحمد
ليه الرصف حصل دلوقتى بالذات
بنسمع عن الرصف من سنين هاتقولى اجراءات اقولك وايه فايدة وجود عضو شورى مننا لما المشاريع تتأخر يبقى بيمشى اللى على مزاجه ويسيب اللى مش محتاجه ممكن تقولى ليه المدرسه القديمه لسه مهدومه علشان سيادته مش فاضيلها وهاتتبنى امتى لما ييجى عضو تانى نطلب منه
وليه طريق الوحده الصحيه ماإترصفش وهو الاولى من طريق الجبانه
وبالنسبه لتغطيه الترعه امام منزل النائب على حساب البلد ده الكلام اللى سمعناه وعايزين تفسير من رجال المحليات اللى هو كان جايبهم وأخروا البلد عشرين سنه للخلف او على الاقل فى مكاننا بعد ان كنا نسبق القرى الاخرى صح ولا لأ
وامتى يامحمد هاتبقى لبلدنا وحده محليه هايردوا عليك بلدنا صغيره وحكايات فارغه شوف الجوابر والاتحاد لما جتلهم وحده واحده تضمهم البلدين وقفوا لابراهيم عماشه والراجل عملهم وحدتين محليتين يقدر اللى منا يعمل كده مع اننا اقدم منهم بكتير





أنا شاب لكن عمري ألف عام

وحيد لكن بين ضلوعي زحام

خايف و لكن خوفي مني أنا

أخرس و لكن قلبي مليان كلام

عجبي !!!!

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
احمد حمزة
جديداوى متألق
avatar

عدد الرسائل : 140
العمر : 27
الموقع : المنزلة_دقهلية
العمل/الترفيه : بنك رجال الاعمال بالمنزلة
تاريخ التسجيل : 20/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الخميس 13 مارس 2008, 4:45 am

الموضوع كدة سخن اوى يا جماعة ودة عيب المنتدى لما يكون فية موضوع ومطلوب راى كل واحد الموضوع بيتحول لنقاش ساخن بين المشتركين.......سالونى بتكرة مين قولتلهم الحضرى حرامى الملايين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد عزت هلال
Admin
avatar

عدد الرسائل : 1450
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 10/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الجمعة 14 مارس 2008, 2:37 pm

يا أستاذ وليد احنا الوقتى بنتكلم عن الاسفلت ايه اللى دخلنا فى موضوع المدرسة والمواضيع دى انا فعلا أعترف انه فيه تقصير فى موضوع المدرسة ومواضيع تانية كتير لكن منجيش نقول بقى ان الاسفلت معمول علشان مصلحة شخصية . لا انا أرفض تماما

الموضوع كله مسالة وقت وعن يدك نص الأسفلت تم والنصف الآخر اللى هو على طريق الأراضى الله أعلم هيتعمل امتى .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com
عطا درغام
Admin
avatar

عدد الرسائل : 3772
العمر : 47
تاريخ التسجيل : 15/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   السبت 22 مارس 2008, 2:28 am

المية تكدب الغطاس
أي أحد من المسئولين يتكرم و يبادر بالرد ,........ويضع النقاط فوق الحروف منعا للقيل والقال .............ثم ما هذه السلبية .......لم لا يذهب مجموعة من الشباب الواعي ويطلب مقابلة أي من المسئولين للرد عل هذه الاستفسارات ....إذا كانت قلوبكم علي القرية .......ولا..... نسمع جعجعة ولا نري طحنا.......!!!!!!!!!!!!!!


عطا درغام
بورسعيد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile&
abotreka
جديداوى متألق


عدد الرسائل : 141
العمر : 41
تاريخ التسجيل : 14/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   السبت 22 مارس 2008, 11:46 am

سلام اخ عطا
فعلا كلامك فى محله وانا عجبنى اسلوبك فى الرد على الموضوع ده بالذات
لاننا لازم نتكلم ونواجه المسؤلين وده فعلا اللى انا بأحاول اعمله بين الشباب ودايما باأقولهم ان اللى جاى بعدنا هايحكم علينا بالسلبيه
وانا عن نفسى منتظر اى فرصه يتواجد فيها النايب بتاعنا
واشوف هو التقصير منه ولا من الساده اعضاء المحليات الكرام والساده القائمين على شئون البلد
شكرااااااااااااااااااااااااااااااا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
عطا درغام
Admin
avatar

عدد الرسائل : 3772
العمر : 47
تاريخ التسجيل : 15/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   السبت 22 مارس 2008, 12:03 pm

وانا معجب جدا بحماسك
وياريت يكون الحماس ده فعل وموش كلام...........وعلي رأي صباح ..............
كلام كلام ما اخدش منك غير كلام..............وأسأ لك سؤال انت اسمك ايه يابو تريكة......واضح انك واعي وهذا مالمسته من خلا مطالعتي لكتاباتك التي كتبتها في المنتدي.....ومعلهش ستجدني قاسيا في ردودي عليك .....فلا تغضب مني ....فالاختلاف لا يفسد للود قضية



مع تحياتي


عطا درغام
بورسعيد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile&
م شهدة
جديداوى نشيط
avatar

عدد الرسائل : 61
تاريخ التسجيل : 21/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   السبت 29 مارس 2008, 1:13 pm

هو يعنى النهاردة الى بيتكلم كويس نقوله انت غلط ؟
كلامك كله صح يا ابو تريكه وصح لسانك على رأى الناس بتوع الخليج وبعدين يا سيدى ما الناس كلها عارفة ان الرؤا والمصالح حينما تجتمعان تحلل و تبرر الأفعال بحلو الكلام والمصلحة العامة وخدمة البلد ويمكن خدمة الشرق الاوسط كمان !!!!!!!!!!!!
وبعدين يا سيدى على رأى المثل عد غنمة يا جحا قال واحدة قايمة والثانية نايمة فى طريق الجبانة ؟ ليه يا عم ؟ أصل المتر هناك هيبقى بـ ستين تلاف جنيه وعجبى يا هنيدى ؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
حسام الدين الأمير
جديداوى مبدع
avatar

عدد الرسائل : 185
العمر : 42
تاريخ التسجيل : 29/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الأحد 30 مارس 2008, 12:15 am

محمد عزت هلال كتب:


طبعا بعد ما تم البدء فى سفلتة طريق الجبانة أكيد هيكون هناك عواقب كتيرة

فمثلا الطريق ده المبتدىء من منزل أ / محمد فاضل وحتى جبانة المسلمين أكيد سعر الأرض والمنازل التى تقع على هذا ربما يزيد

هل تتوقع انه هيكون فيه زيادة فى السعر وهل لو فيه زيادة هل هتكون عالية

الموضوع مفتوح للجميع
سؤال:
هو فيه في البلد جبانات للي مش مسليمن؟؟؟!!!
اللي اعرفه انها جبانه واحده لكل اللي بيتكل
وربنا يرحم الجميع
الاسعار ممكن تزيد يا محمد لو الاسفلت فضل على حاله
لكن هي شهر او شهرين بالكتير وهتلاقي الاسفلت ده الناس بتحدف بعضها به
كمان الزيادة في الأسعار أساسها العرض والطلب مش الأسفلت والتراب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
عطا درغام
Admin
avatar

عدد الرسائل : 3772
العمر : 47
تاريخ التسجيل : 15/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الأحد 30 مارس 2008, 6:26 am

أصل محمد هلال فاكر نفسه في بورسعيد
فيه جبانة مسلمين وأرثوذكس وبروتستانت ويهود............وممكن تلاقي في البلد .......لان محمد هلال أدري.......أصله بقي جبرتي وبيسجل كل حاجة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile&
محمد عزت هلال
Admin
avatar

عدد الرسائل : 1450
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 10/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الأحد 30 مارس 2008, 12:06 pm

أصل فى القرار الصادر بالرصف مكتوب جبانة المسلمين تانى حاجة ان الطلب بيزيد على الاراضى التى تقع على الاسفلت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com
عطا درغام
Admin
avatar

عدد الرسائل : 3772
العمر : 47
تاريخ التسجيل : 15/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الأحد 30 مارس 2008, 12:36 pm

بيزيد علشان كأرض زراعية ولا هتخش كردون المباني.............حرام كده كفاية بنا ع الأرض ..............هي ناقصة جوع أكتر من كده ..............بعدين هناكل طوب واسمنت ورمل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile&
محمد عزت هلال
Admin
avatar

عدد الرسائل : 1450
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 10/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الأحد 30 مارس 2008, 2:42 pm

طوب واسمنت ورمل

انت عارف الحاجات دى بكام دلوقتى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com
عطا درغام
Admin
avatar

عدد الرسائل : 3772
العمر : 47
تاريخ التسجيل : 15/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الأحد 30 مارس 2008, 2:45 pm

عارف ان الحاجات دي غليت
لكن القصد ان الارض تزيد في قيمتها كأرض زراعية وليس كمباني
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile&
شريف عرفه
جديداوى نشيط


عدد الرسائل : 42
تاريخ التسجيل : 29/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   السبت 26 أبريل 2008, 12:23 pm

اولا اعترض على لفظ جبانة المسلمين لانها ماءخوزة من على اليافطة المعلقة على الكوبرى والاصح طريق المقابر وبالنسبة لاسعار المنازل الواقعة على الاسفلت انها ذادت فعلا والمفروض ان الطريق منفعة عامة يجب ان يعم على البلد باسرها فعندى اقتراح المنازل الواقعة على الاسفلت والتى ذادت اسعارها فعلا ان يكون عليها تبرع كل منزل حسب مساحته يعنى مقابل تحسين يوضع هذا التبرع فى شىء عام للبلد دار مناسبات -مدرسة الخ وبذلك لايثرى مكان على حساب الاخر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد عزت هلال
Admin
avatar

عدد الرسائل : 1450
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 10/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة   الأربعاء 29 ديسمبر 2010, 10:16 am

والان بعد مرور اكثر من ثلالث سنوات على بدية النقاش نجد ان اكثر التوقعات قد تحققت مثل ارتفاع سعر الاراضى والمنازل والتلف الذى لحق بالاسفلت من تعديات المواطنين واعمال الصرف المياه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com
 
نقاش حول عواقب أسفلت طريق الجبانة
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات جديدة المنزلة :: الجديدة أون لاين :: منتدى قهوة المناصرة-
انتقل الى: