جديدة المنزلة
 
الرئيسيةس .و .جبحـثالتسجيلقائمة الاعضاءالمجموعاتدخول

شاطر | 
 

 طريقة توزيع الخبز الجديدة

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
محمد عزت هلال
Admin


عدد الرسائل : 1450
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 10/11/2007

مُساهمةموضوع: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الأحد 18 يوليو 2010, 2:11 am



طبعا كلنا عارفين بالخلاف اللى حصل بين أعضاء المجلس المحلى وأصحاب منافذ توزيع العيش وتم نقل المنافذ فى منفذ واحد بجوار فرن العيش

عايزين نتناقش فى مميزات وسلبيات الطربقة الجديدة

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com
جديداوى
جديداوى متألق


عدد الرسائل : 139
تاريخ التسجيل : 25/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الأحد 18 يوليو 2010, 3:12 am

أنا شايف ان الوضع الوقتى احسن لان كان فيه فلوس كتير من البلد بتضييع كل شهر فعندك 1200 اسرة فى 3 جنيه يعنى 3600 جنيه طب بيروحوا فين

فكده احسن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
عبد الله طويلة
جديداوى نشيط


عدد الرسائل : 33
العمر : 34
تاريخ التسجيل : 30/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الخميس 22 يوليو 2010, 12:48 am

البون اللى بنصرف بيه العيش عبارة عن حتة ورقة بتبوش بعد يومين بالضبط ومبتكملش اسبوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
صلاح الدين
جديداوى نشيط


عدد الرسائل : 32
العمر : 39
تاريخ التسجيل : 09/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الإثنين 09 أغسطس 2010, 9:28 pm

طريقة توزيع الخبز اللى شايفنها دلوقتى تدل على الفشل الكبير للمحليات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جديداوى
جديداوى متألق


عدد الرسائل : 139
تاريخ التسجيل : 25/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الثلاثاء 10 أغسطس 2010, 6:14 pm

وهى فين المحليات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
اكاديمية الحب
جديداوى


عدد الرسائل : 26
العمر : 20
العمل/الترفيه : طالبة
تاريخ التسجيل : 09/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الأربعاء 11 أغسطس 2010, 10:14 am

والله الطريقة دلوقتى كويسة جدا
الاول كان الكل بيشتكى بسبب ال3 جنيه اللى بتدفع
دلوقتى العيش بقى فى الفرن وما بقاش 3 جنيه
وبردوا موش بعض الناس
والمشاكل عمرها ما هتخلص
انتوا بقى عاوزين ايه
ان من وجهة نظرى الطريقة دلوقتى جميلة جدا
وانا بشكر بعض اعضاء المجلس المحلى بدون ذكر اسماء
لان موش كلهم قايمين بواجبهم الواجب انه يتعمل
تحياتى:اكاديمية الحب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
صلاح الدين
جديداوى نشيط


عدد الرسائل : 32
العمر : 39
تاريخ التسجيل : 09/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الأربعاء 11 أغسطس 2010, 6:18 pm

يا استاذ اكاديمية الحب انا مش موافق حضرتك فى اللى بتقوله ان الوقتى احسن واحنا
على طول بنقف طوابير عند الفرن بعد ما كنا بنجيبه من المنفذ براحتنا ومستريحين انا عندى يخدوا عشرة جنيه بس يرجعوا المنفذ تانى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
اكاديمية الحب
جديداوى


عدد الرسائل : 26
العمر : 20
العمل/الترفيه : طالبة
تاريخ التسجيل : 09/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الخميس 12 أغسطس 2010, 4:33 am

اذا كان ظروفك انت تسمح انهم ياخدوا منك عشرة جنيه ففى بعض الناس ظروفهم ما بتسمحش انهم ياخدوا منهم حتى تلاتة جنيه...........
مااااااااااشى انت بتقف طوابير بس دلوقتى العيش احسن وعلى الاقل انت بتاكلة وغيرك بياكلة موش زى الاول كان بيترمى
وانا عارفة كده كويس
ومعظم الناس بيقولوا ان العيش دلوقتى احسن لما بقى فى الفرن عن ما كان فى المنافذ............
وبعدين العيش اللى كان فى المنافذ معظم الناس كانوا بيروحوا يجيبوا عيشهم الظهر متوع المنافذ يقولوهم خلص طيب راح فين انا هقولك بيبيعوه للناس بجنيه واكتر كمان
وانا عارفة كل داه كويس لانى انا شايفة كده
ممكن حضرتك ما تكونش شايف كده ok


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
صلاح الدين
جديداوى نشيط


عدد الرسائل : 32
العمر : 39
تاريخ التسجيل : 09/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الخميس 12 أغسطس 2010, 10:19 am

انا لا انكر ان رغيف الخبز تحسن لكن اتكلم فى المشقة فى الحصول عليه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
اكاديمية الحب
جديداوى


عدد الرسائل : 26
العمر : 20
العمل/الترفيه : طالبة
تاريخ التسجيل : 09/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الخميس 12 أغسطس 2010, 12:51 pm

بتتكلم فى المشقة فى الحصول عليه
هو حضرتك عاوز كل حاجة بسهولة
طيب ربنا خلقنا ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عشان نتعب
ولا انت عاوز كل حاجة جاهزة
لما يكون فيه مشقة بس انت حاسس انك بتاكل رغيف حلو
ما تفرقش فى التعب
ربنا خلقنا عشان نجتهد فى كل حاجة
لكن لما انت تتعب وتجيب رغيف حلو لاولادك ياكلوة هتكون افضل طبعا
غير ...........ز
لما تجيبه من المنافذ بدون تعب واولادك ما ياكلوهش ايه الفايدة فى كده بقى
انا ارجوا ان العيش يفضل فى الفرن ديما
وما يرجعش المنافذ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
عبد الله طويلة
جديداوى نشيط


عدد الرسائل : 33
العمر : 34
تاريخ التسجيل : 30/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الخميس 12 أغسطس 2010, 1:11 pm

الطريقة الجديدة ضيعت حق ناس كتير فى العيش ولا انسيتوا النقطة دى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
اكاديمية الحب
جديداوى


عدد الرسائل : 26
العمر : 20
العمل/الترفيه : طالبة
تاريخ التسجيل : 09/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الخميس 12 أغسطس 2010, 2:42 pm

ازاى يا استاذ عبدالله ضيعت حق ناس كتير فى العيش
قصدك ايه......................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد عزت هلال
Admin


عدد الرسائل : 1450
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 10/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الخميس 12 أغسطس 2010, 5:03 pm

انا فعلا أوافق الأستاذ عبد الله طويلة فى الرأى بدليل المشاكل الكتيرة اللى حصلت بعد إعتماد الطريقة الجديدة فى التوزيع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com
احمد طويلة
جديداوى


عدد الرسائل : 24
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 08/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الخميس 12 أغسطس 2010, 5:33 pm

انا رايى ان الجنيه وال3 جنيه فى الشهر مش مشكلة ولا فيها قادر ولا مش قادر انما حل المشكلة فى 3 خطوات هى:
1/المحليات تعمل على زيادة حصة الدقيق بمساعدة النائب المحاسب مجدى الامير.
2/الفرن يعمل على تحسين الخبز طبقا للمواصفات مهو احنا بنى ادمين بردو.
3/العيش يرجع المخابز على اعداد الناس وعدد كل اسرة.
بس اللى انا بتكلم فيه دا طبعا احلام يقظة لان احنا عندنا الناس عايزة بوظة وتنام على قهوة المناصرة والفراعنة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد عزت هلال
Admin


عدد الرسائل : 1450
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 10/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الخميس 12 أغسطس 2010, 5:36 pm

كل الكلام ده يا احمد اتكلمنا فيه كتير بس زى ما انت ذكرت ( بوظة )
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com
احمد طويلة
جديداوى


عدد الرسائل : 24
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 08/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الجمعة 13 أغسطس 2010, 3:46 pm

يا محمد واحنا هنفضل كدا دا حتى يا اخى لا يغير الله ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم ولا ايه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد سامى الحفنى
جديداوى مبدع


عدد الرسائل : 194
تاريخ التسجيل : 10/09/2008

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   السبت 14 أغسطس 2010, 2:00 pm

مشكلة الخبز فى الجديدة هى تترتب على ترشيح السيد اللواء /أحمد شلباية والسيد المهندس/إبراهيم عماشة فانقسمت القريق إلى قسمين فرقة عماشة وفرقة شلباية فمنذ هذه اللحظه وهو لا يصلح أى عمل اجتماعى فى القرية رغم أنهما ليست لهما أى صلة قرابة بالقرية مع احترامى الشديد لهما ولمن تبعهما ولكن هذه هى الحقيقة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
المهاجر22
جديداوى


عدد الرسائل : 3
العمر : 37
تاريخ التسجيل : 16/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الإثنين 16 أغسطس 2010, 2:49 pm

موضوع الخبز ومشكلتة دى اللى صنعها فى المقام الاول الناس بطرسقة تعاطيهم مع المشكلة اعتقد ان لو كل بيت عمل الخبز اللى محتاجة البيت كل مرة اسبوعيا مش هايكون فية مشكلة .لكن للأسف ان كل حاجة بنرميها على الادارات الحكومية وكان الحكومة لازم تحل كل مشكلة من غير ما احنا نشارك ونشتغل لازم احنا كمان نحاول نحل ومانسيبش للمحليات او الجهات الحكومية كل حاجة والا هاتزيد الامور سوء فلازم الناس ترجع تخبز زى زمان ولو مرة فى الاسبوع لكن للاسف كل شىء فى حياتنا بقى فية عدم اهتمام من ناحيتنا وبس نقول الحكومة والحكومة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد عزت هلال
Admin


عدد الرسائل : 1450
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 10/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الإثنين 16 أغسطس 2010, 7:33 pm

عندك حق يا أستاذ ابراهيم لو رجعنا لعاداتنا القديمة ورجعنا نخبز العيش البلدى فى البيوت هنرتاح بس تقول ايه كسل نسوان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://gideda.ahlamontada.com
المهاجر22
جديداوى


عدد الرسائل : 3
العمر : 37
تاريخ التسجيل : 16/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الأربعاء 18 أغسطس 2010, 8:26 am

النسوان مش هى اللى كسلانة وبس فيةرجالة تعبانة بينفذوا اللى بيتقال ليهم من غير مناقشة لان لو كل راجل خلى اهل بيتة يخبزة فى بيت اكيد النسوان دى مش هاتبقى كسلانة بس هانقول اية بقى رجالة اخر زمن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جديداوى
جديداوى متألق


عدد الرسائل : 139
تاريخ التسجيل : 25/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الخميس 19 أغسطس 2010, 1:08 pm

عندما هجرت النساء الخبيز فى المنزل فقدت البلد مظهر من مظاهرها الاساسية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
احمد طويلة
جديداوى


عدد الرسائل : 24
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 08/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الجمعة 20 أغسطس 2010, 6:15 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة على الاخ محمد عزت والاخ ابراهيم الامير واحب اقول يا جماعة نسوان ايه ورجاله ايه انتو سبتو الاساسيات ومسكتوا فى الفرعيات لا الغلط من النسوان ولا الرجاله احنا لينا الحق فى العيش دا والا البهايم اللى بتاكلو وبيتباعلها احسن من البنى ادمين انما هتقولى راجل وست افرض واحدة مش قادرة تموت من الجوع ثم النهاردة الدقيق الكيلو بخمسة جنيه الناس تعمل بقى ايه والنسوان ذنبها ايه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جديداوى
جديداوى متألق


عدد الرسائل : 139
تاريخ التسجيل : 25/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الأحد 22 أغسطس 2010, 5:39 pm

كلام احمد طويلة صح العيش بتاع البلد كان وما زال بيتهرب عشان يبقى علف للبهايم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
احمد طويلة
جديداوى


عدد الرسائل : 24
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 08/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   الإثنين 23 أغسطس 2010, 7:12 am

يا عم احنا بلدنا عاملة زى النعام بتحط اسها فى التراب مع ان دا حقهم هما مش عايزين يطالبو بيه يبقى انا من المؤيدين للى بيحصل مهو المثل بيقول ايه(يا فرعون ايه اللى فرعنك قال ملقيتش حد يلمنى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
صلاح الدين
جديداوى نشيط


عدد الرسائل : 32
العمر : 39
تاريخ التسجيل : 09/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: طريقة توزيع الخبز الجديدة   السبت 18 سبتمبر 2010, 12:32 am

مع ان طريقة التوزيع اتحسنت لكن مازال هناك الكثير من الدقيق يتم تهريبه خارج الفرن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
طريقة توزيع الخبز الجديدة
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات جديدة المنزلة :: الجديدة أون لاين :: منتدى قهوة المناصرة-
انتقل الى: